Saskaņā ar ES likumdošanu par elektrisko velosipēdu uzskata ar elektromotoru aprīkotu divriteni, kura jauda nepārsniedz 250W, bet maksimālais ātrums, līdz kuram elektriskais motors nodrošinās atbalstu, ir ierobežots līdz 25km/h – šādi velosipēdi tiek pielīdzināti tradicionālajiem velosipēdiem un tos drīkst lietot uz gājēju celiņiem un piedalīties vispārējā satiksmē, ievērojot tradicionālo velosipēdu lietošanas noteikumus.
Ja velosipēda jaudas un maksimāla ātruma parametri pārsniedz augšminētos rādītājus, no juridiskā viedokļa tas ir uzskatāms par motociklu vai mopēdu ar elektrisku dzinēju un uz to attiecas citi lietošanas noteikumi.
Populārākās elektrisko velosipēdu konstrukcijas ir:
• ar motora integrāciju aizmugurējā rata rumbā (turpmāk – “hub-motor”)
• ar motora integrāciju klaņu-pedāļu mehānismā (turpmāk – “mid-motor”)