Jautājums, kuru sev ir uzdevis jebkurš velosipēda īpašnieks vismaz reizi gadā, uzsākot sezonu un veicot apnicīgo “mazā pumpīša” rituālu velosipēda riepām, kas pa ziemu ir pamatīgi atbrīvojušās no gaisa.

Pareizam riepu spiedienam ir liela nozīme, lai sasniegtu optimālo balansu starp riepu saķeri (tātad drošību), komfortu un rites pretestību, tāpēc tam ir jāpievērš liela un regulāra uzmanība.

Ar pārāk lielu riepu spiedienu velosipēds ievērojami vieglāk ripos uz līdzena un cieta ceļa virsmas (asfalta), taču braucienam pa zemes ceļu vai meža takām tas nebūs labs risinājums, jo būtiski samazinās saķeri un braukšanas komfortu (riepas neveiks amortizācijas funkciju). Brauciens ar pārlieku “cietām” riepām pa smilšainu vai dubļainu ceļa segumu var kļūt ļoti apgrūtinošs, jo riepas vienkārši stigs/grims smiltīs vai dubļos.

Cik pumpēt riepās spiedinu ?!

Savukārt, braucot ar pārāk zemu spiedienu riepās, būtiski pieaugs velosipēda rites pretestība, rata aploce var pārsist velosipēda kameru, bet straujākos līkumos riepa var “nolobīties” no aploka, izraisot velosipēda izslīdēšanu un nepatīkamu kritienu.

Kopsavilkums riepu spiediena ietekmei uz velosipēdu:

Pārāk zems gaisa spiediens riepās
plusimīnusi
Komfortabla braukšanaLielāka iespēja ar aploci pārsist kameru
Riepas “nolobīšanās” risks pagriezienos
Paaugstināta rites pretestība
Pārāk augsts gaisa spiediens riepās
plusimīnusi
Zema rites pretestībaSamazināts komforta līmenis
Samazināta saķere
Samazināta caurgājība smiltīs/dubļos
Bontrager riepa Se5 Team Issue

Pamatprincips vēsta, ka, jo šaurāka velosipēda riepa, jo lielāku spiedienu tajā jāpumpē – šādai riepai būs mazs saskarsmes laukums ar ceļa virsmu, tātad arī zema rites pretestība un arī saķere, kas ir svarīga bremzēšanai un manevrēšanai. Šādas riepas parasti ir šosejas velosipēdiem un to platums ir apmēram 25-32 mm, tomēr kopējās tendences liecina, ka arī šosejas velosipēdiem pakāpeniski pieaug riepu platums un samazinās tajos paredzētais optimālais spiediens.

Kalnu velosipēdiem ir būtiski platākas riepas un tajās paredzētais spiediens ir ievērojami zemāks nekā šosejas velosipēdos – līdz ar to kalnu velosipēdam ir laba saķere, vadāmība un braukšanas komforts, taču tas lielā mērā ir panākts uz pieaugušās rites pretestības rēķina.

Indikatīvā tabula riepu spiedieniem:

Šosejas velosipēds (riepa 700-25c)6 - 8 bar
Pilsētas velosipēds (riepa 700-35c)2.5 - 3 bar
Kalnu velosipēds (kameru riepa 29x2.2”)2.0-2.2 bar
Kalnu velosipēds (bezkameru riepa 29x2.2”)1,8 - 2.0 bar
Fatbike (riepa 27.5x4.5”)0.5 - 1 bar
Prece pevienota vēlmju sarakstam
Prece pievienota preču salīdzināšanai.



Vēlies saņemt jaunāko informāciju pirmais?

Mēs tev paziņosim par jaunumiem no Veloprofs.lv
Tu uzzināsi par mūsu jaunumiem, akcijām un izpārdošanām  ātrāk par citiem!

Lai šī vietne pienācīgi darbotos, mēs dažreiz jūsu datorā izvietojam sīkdatnes (cookies).
Sīkdatnes palīdz vietnei atcerēties jūsu iestatījumus — valodu, valūtu,
preču grozā ievietotos produktus un citas izvēles attiecībā uz to, kādu šo vietni
vēlaties redzēt savā datorā,— lai jums nevajadzētu tos ievadīt katrreiz no jauna.
Turpinot izmantot interneta vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai mūsu mājas lapā.