Jautājums, kuru sev ir uzdevis jebkurš velosipēda īpašnieks vismaz reizi gadā, uzsākot sezonu un veicot apnicīgo “mazā pumpīša” rituālu velosipēda riepām, kas pa ziemu ir pamatīgi atbrīvojušās no gaisa.

Pareizam riepu spiedienam ir liela nozīme, lai sasniegtu optimālo balansu starp riepu saķeri (tātad drošību), komfortu un rites pretestību, tāpēc tam ir jāpievērš liela un regulāra uzmanība.

Ar pārāk lielu riepu spiedienu velosipēds ievērojami vieglāk ripos uz līdzena un cieta ceļa virsmas (asfalta), taču braucienam pa zemes ceļu vai meža takām tas nebūs labs risinājums, jo būtiski samazinās saķeri un braukšanas komfortu (riepas neveiks amortizācijas funkciju). Brauciens ar pārlieku “cietām” riepām pa smilšainu vai dubļainu ceļa segumu var kļūt ļoti apgrūtinošs, jo riepas vienkārši stigs/grims smiltīs vai dubļos.

Cik pumpēt riepās spiedinu ?!

Savukārt, braucot ar pārāk zemu spiedienu riepās, būtiski pieaugs velosipēda rites pretestība, rata aploce var pārsist velosipēda kameru, bet straujākos līkumos riepa var “nolobīties” no aploka, izraisot velosipēda izslīdēšanu un nepatīkamu kritienu.

Kopsavilkums riepu spiediena ietekmei uz velosipēdu:

Pārāk zems gaisa spiediens riepās
plusimīnusi
Komfortabla braukšanaLielāka iespēja ar aploci pārsist kameru
Riepas “nolobīšanās” risks pagriezienos
Paaugstināta rites pretestība
Pārāk augsts gaisa spiediens riepās
plusimīnusi
Zema rites pretestībaSamazināts komforta līmenis
Samazināta saķere
Samazināta caurgājība smiltīs/dubļos
Bontrager riepa Se5 Team Issue

Pamatprincips vēsta, ka, jo šaurāka velosipēda riepa, jo lielāku spiedienu tajā jāpumpē – šādai riepai būs mazs saskarsmes laukums ar ceļa virsmu, tātad arī zema rites pretestība un arī saķere, kas ir svarīga bremzēšanai un manevrēšanai. Šādas riepas parasti ir šosejas velosipēdiem un to platums ir apmēram 25-32 mm, tomēr kopējās tendences liecina, ka arī šosejas velosipēdiem pakāpeniski pieaug riepu platums un samazinās tajos paredzētais optimālais spiediens.

Kalnu velosipēdiem ir būtiski platākas riepas un tajās paredzētais spiediens ir ievērojami zemāks nekā šosejas velosipēdos – līdz ar to kalnu velosipēdam ir laba saķere, vadāmība un braukšanas komforts, taču tas lielā mērā ir panākts uz pieaugušās rites pretestības rēķina.

Indikatīvā tabula riepu spiedieniem:

Šosejas velosipēds (riepa 700-25c)6 - 8 bar
Pilsētas velosipēds (riepa 700-35c)2.5 - 3 bar
Kalnu velosipēds (kameru riepa 29x2.2”)2.0-2.2 bar
Kalnu velosipēds (bezkameru riepa 29x2.2”)1,8 - 2.0 bar
Fatbike (riepa 27.5x4.5”)0.5 - 1 bar
Prece pevienota vēlmju sarakstam
Prece pievienota preču salīdzināšanai.
sextelugucom fareporno.org sucksex
sanchita shetty sex tubewap.net www indiasexcom
xxx.co. pornvideox.mobi indian milf bang
ladki nangi porncorntube.com local xxx sex
xcum.com sexxxymovs.com fucking girl
indian sexy new video indianboobfuck.net endian sex com
xxxtamil pakistanipornmovie.com babblesex
xxx video in hindi stripmpegs.com xxxx lndia
recarding dance pornoko.net foren sex
xvideo south indian wetwap.info hindisx
xvjdeo newcooltube.mobi bihari xvideo
بوس الطيز pornforlife.org زوبرى كبير
300maan-359 freejavporn.mobi 390jac-008
xxx gonzo.com tubemania.org sunny leon sex vedio
hotboudi.com wildhardsex.mobi spankbangg